Privacy statement en retourbeleid:

Privacyverklaring Balkondoek.nl

Balkondoek.nl respecteert de privacy van de online bezoekers aan haar website en is de enige eigenaar van de informatie die via deze website wordt verkregen, tenzij anders aangegeven. Deze informatie wordt door Balkondoek.nl niet verkocht, gedeeld of verhuurd aan derden op een andere wijze dan als vermeld in deze privacyverklaring. U vindt de contractgegevens aan het einde van ons privacybeleid.

Balkondoek gebuikt alleen technische en functionele cookies. En analystische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Informatie waaruit de identiteit van een online bezoeker aan de website van Balkondoek.nl kan worden afgeleid, wordt vrijwillig door de bezoeker verstrekt. Deze informatie kan binnen Balkondoek.nl worden gebruikt met als doel de bezoeken aan onze websites zo eenvoudig en plezierig mogelijk te maken. Daarnaast zal deze informatie mogelijk worden gebruikt voor analyse en het verschaffen van informatie over het productportfolio van Balkondoek.nl.

Afhandelen bestelling
Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, maken wij voor de afhandeling daarvan gebruik van uw persoonsgegevens.

* NAW gegevens
Uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres hebben wij nodig om uw bestelling af te kunnen leveren, of om contact met u op te nemen met betrekking tot onze dienst. Balkondoek verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettig toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.

* Bankgegevens
Balkondoek maakt gebruik van betaalservice Ideal, Bankcontract MisterCash en Paypal. Doel is om klanten hun bestelling veilig, snel en makkelijk af te laten rekenen. Betaalgegevens die in ons bezit komen zijn de tenaamstelling van de rekening waarmee de klant betaald zodat wij weten dat een bestelling is betaald. Deze gegevens worden alleen voor onze boekhouding of bij een refund van een bedrag die de klant van ons terug gestort krijgt gebruikt.

*Factuuradres
Uw factuur adres gebruiken wij om uw facturen toe te kunnen sturen.

Indien dat nodig is voor een goede afhandeling kunnen wij uw persoonsgegevens ook aan derden verstrekken. Deze partners zijn betrokken bij de uitvoering van deze overeenkomst.

Bewaartermijnen
Persoonsgegevens worden bewaard voor zolang als nodig om uw bestellingen af te handelen, inclusief garantie. Daarna bewaren wij gegevens nog maximaal een jaar voor de beschreven statistische doeleinden. De gegevens worden vervolgens gewist, tenzij er een wettelijke verplichting is die langer bewaren vereist (zoals de fiscale bewaarplicht van zeven jaar voor betaalgegevens).

Inzage en wijzigingen van uw gegevens
Voor vragen over ons privacybeleid of vragen omtrent inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) uw persoonsgegevens kunt u te allen tijde contact opnemen via het contactformulier of mail.

Verzenden en logistiek
Als u een bestelling bij ons plaatst is het onze taak om uw pakket bij u te laten bezorgen. Wij maken gebruik van de diensten van onder andere PostNL voor het uitvoeren van de leveringen. Het is daarvoor noodzakelijk dat wij uw naam, adres en woonplaatsgegevens met PostNL delen. PostNL gebruikt deze gegevens alleen ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst. In het geval dat PostNL onderaannemers inschakelt, stelt PostNL uw gegevens ook aan deze partijen ter beschikking.

Balkondoek.nl is gerechtigd informatie over een bezoeker in bijzondere gevallen openbaar te maken, wanneer er reden is aan te nemen dat het openbaar maken van die informatie nodig is ter identificatie van, in contact te komen met of een proces aan te spannen tegen iemand die al dan niet opzettelijk de rechten of de eigendom van Balkondoek.nl, andere gebruikers van haar website of anderen die daarvan schade kunnen ondervinden, benadeelt of daaraan schade toebrengt. Balkondoek.nl is gerechtigd informatie over gebruikers vrij te geven wanneer wij te goeder trouw van mening zijn dat de wet dit vereist.

De inhoud van deze site is met de grootst mogelijk zorg samengesteld. Wij kunnen echter geen garantie geven met betrekking tot de aard, juistheid of de inhoud van deze informatie en wij zijn dus ook niet aansprakelijk voor de gevolgen van onjuiste of onvolledige informatie op de site. Mocht u toch klachten hebben of suggesties, laat het ons dan weten.

14 dagen bedenktijd
Hoe werkt dit recht op bedenktijd?
Bij koop op afstand heeft u als consument het recht op een bedenktijd (ook wel zichttermijn genoemd) van 14 dagen, na ontvangst van de bestelling. Het is niet de bedoeling dat het product tijdens deze periode wordt gebruikt. U heeft recht op een zichttermijn, dit is géén probeertermijn.

Wat houdt het bedenktijd precies in?
Tijdens deze 14 dagen mag u het product bekijken, zoals u dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Tijdens deze bedenktijd mag het product voorzichtig uit de verpakking genomen worden en er moet gedurende deze bedenktijd zorgvuldig met de verpakking om worden gegaan Zowel het product als de verpakking mogen niet dermate beschadigd zijn bij retournering dat het product niet meer verkocht kan worden.

Hoe kan ik gebruik maken van bedenktijd?
Heeft u spijt van uw aankoop of wilt een product om een andere reden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling terugsturen? Bekijk dan onze retourprocedure. Het is helaas niet mogelijk de bestelling bij de koerier om te ruilen of mee terug te geven.
Neem bij een incomplete bestelling of ontbrekende onderdelen binnen 5 dagen na ontvangst contact op met onze klantenservice. Deze zal alles in het werk stellen hetgeen niet compleet is zo snel mogelijk na te sturen of een andere passende oplossing te vinden. Neem contact met ons op door het sturen van een e-mail naar balkon@balkondoek.nl

Retourprocedure
Wij vinden het erg belangrijk dat u tevreden bent over het door u bestelde product. Bent u niet tevreden, heeft u het product toch niet meer nodig of heeft u het verkeerde product besteld? Dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst het betreffende product retourneren. Dit kan mits het product voldoet aan de regels in onze Algemene Voorwaarden (artikel 10) en er geen sprake is van uitsluiting van het herroepingsrecht (zoals bij beschadiging van het product, een op maat gemaakt product of verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken). Alles over retournering wordt beschreven in artikel 6, 7, 8, 9 en 10 in de Algemene Voorwaarden.
Twijfelt u of uw product wel of niet in aanmerking komt voor herroeping? Neem dan contact met ons op.

Retouradres:
Balkondoek.nl
Westlaan 22
2641 DM PIJNACKER
015 – 380 52 66

Heeft u onder een bedrijfsnaam (zakelijk) een bestelling geplaatst? Dan is retourneren alleen na goedkeuring van ons mogelijk.

Indien u vragen heeft over de retourprocedure neem dan contact met ons op via: balkon@balkondoek.nl

Wij onderscheiden drie motieven tot retourneren:

1. Algemeen retour
U kunt uw product binnen 14 dagen na bestellen retourneren indien u niet tevreden bent over uw aankoop, mits er geen sprake is van uitsluiting van het herroepingsrecht zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden (artikel 10). Het aankoopbedrag van uw product inclusief de bijhorende verzendkosten worden binnen 14 werkdagen na ontvangst van het product door ons teruggestort op de rekening waarmee u de aankoopbetaling heeft voldaan. Wanneer uw bestelling uit meerdere producten bestaat, welke u niet retour zendt, worden de verzendkosten niet teruggestort.
Let op: de verzendkosten die u zelf maakt voor het retourneren van het product aan balkondoek.nl worden niet vergoed door ons.

Procedure:

Het product dient veilig verpakt te worden. U stuurt het pakket te allen tijde op eigen risico retour. Indien er door ons transportschade wordt geconstateerd wanneer wij uw pakket retour hebben ontvangen, dan wordt het aankoopbedrag niet vergoed. Wij raden u aan om uw pakket verzekerd te versturen indien het een product van hoge waarde betreft. Wanneer er dan schade is ontstaan tijdens het retourtransport naar ons, kunt u een schadeclaim indienen bij de transporteur en daarmee uw gemaakte kosten terugvragen;
De originele bestelbon dient bij het pakket gevoegd te worden;
Uw adresgegevens dienen ingevuld te zijn op het retourformulier en dienen bij het pakket gevoegd te worden;
U wordt vriendelijk verzocht uw reden tot retourneren in te vullen op het retourformulier en deze bij het pakket te voegen.

Uitzondering:

Indien het ontvangen pakket een palletzending betreft, dient u te allen tijde een e-mail te versturen naar balkon@balkondoek.nl. De zending op laten halen door ons is namelijk vaak goedkoper dan wanneer u de zending op eigen initiatief verstuurt via een transporteur. De ophaalkosten die wij daar bij maken worden uiteraard, net als bij algemeen pakketretour, wel bij u in rekening gebracht.

2. Garantie kwestie
Indien uw ontvangen product schade bevat welke ontstaan is door het transport naar u, er een defect aan het product is of er een andere reden is waardoor het product onbruikbaar is2, dient u te allen tijde een e-mail te sturen naar info@balkondoek.nl. U wordt vriendelijk verzocht om in die e-mail uitleg te geven om welk defect het gaat en foto’s van het visuele defect (waar mogelijk) mee te zenden als bijlage in de e-mail. Wij zullen vervolgens het defect beoordelen en binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om de oplossingsmogelijkheden met u te bespreken. Het defecte product kunt u na contact met ons naar ons retourneren.

1. Transportschades dienen binnen 3 dagen na ontvangst per e-mail gemeld te worden, inclusief een foto van de schade aan de verpakking, een foto van de schade aan het product en een foto van het pakketlabel van de transporteur (barcode-sticker op het pakket);

2. Producten met een defect/schade/onbruikbaarheid veroorzaakt door uzelf kunnen helaas niet door ons in behandeling worden genomen (tevens aangegeven in de Algemene Voorwaarden).

3. Foutieve zending
Indien u een pakket met een foutief product of foutief afleveradres ontvangt, dient u te allen tijde een e-mail te sturen naar balkon@balkondoek.nl. U wordt vriendelijk verzocht om in die e-mail uitleg te geven wat er mis is gegaan. U wordt verzocht, waar mogelijk, ook foto’s van het foutieve product als bijlage mee te zenden in de e-mail. Wij zullen vervolgens de fout beoordelen en binnen 2 werkdagen contact met u opnemen om de oplossingsmogelijkheden met u te bespreken.

Bedrijven
De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden om u tegemoet te komen. Neemt u daarvoor eerst telefonisch contact met ons op.

Contactgegevens
Balkondoek.nl
Westlaan 22
2641 DM PIJNACKER
015 – 380 52 66
balkon@balkondoek.nl